Google Ads oraz Facebook Ads to dwa najpotężniejsze narzędzia reklamowe, z których można skorzystać, aby udanie wypromować się w sieci internetowej. Warto jednak zastanowić się nad tym, z którego konkretnie narzędzia skorzystać w pierwszej kolejności, aby zwiększyć swoje szanse na udane działania w Internecie. Obie opcje mają swoje mocne strony, dlatego ostateczna decyzja dla nikogo nie będzie łatwa.

Google Ads – co to konkretnie jest?

Google Ads to nic innego jak płatne wyszukiwanie. Osoby decydujące się na taką kampanię mają nadzieję na zdobycie nowych klientów dla własnej działalności. Dzięki temu mogą zarabiać zdecydowanie większe pieniądze, choć wiele zależy od branży, w której się obracają. Płatne wyszukiwanie opiera się na dwóch podstawowych rzeczach:

  • korzystaniu z reklam tekstowych,
  • umiejętnym dobraniu słów kluczowych.

Wielką rolę odgrywają w tym wszystkim zapytania, które użytkownicy wprowadzają w wyszukiwarkę Google. Jeśli wprowadzi się w nią odpowiednie słowa kluczowe, reklamodawcy mają nadzieję na to, że obok wyników wyszukiwania pojawią się ich reklamy. Tym samym internauci będą mogli przenieść się na daną reklamę, a każde kliknięcie oznacza dla inwestorów zarobek, często niemały. Jak widać całą swoją uwagę powinno się skupić na zoptymalizowaniu fraz kluczowych i na wyszukiwanych w Google hasłach. Warto to sobie kilka razy dobrze przeanalizować, a potem ruszyć do działania.

Facebook Ads – na czym się opiera?

Facebook to obecnie najpopularniejszy portal społecznościowy. W przeciwieństwie do Google Ads, klienci mogą tutaj sami wyszukać dla siebie odpowiednie usługi. Reklamy są co prawda bardzo podobne do tych, które występują w Google Ads, ale nie jest to takie samo działanie. Reklamodawcy promują swoją działalność przez Internet, ale robią to w różny sposób. Płatne usługi społecznościowe pomagają klientom w tym, aby w krótkim czasie odnaleźli to, na czym im konkretnie zależy. Wszystko będzie więc zależne od tego, czego szukają konkretni użytkownicy Facebooka. Istotne jest więc ich zachowanie w Internecie, a konkretniej ich ruchy.

Google Ads – najmocniejsze strony

Google to najczęściej wykorzystywana wyszukiwarka internetowa na świecie, dlatego skorzystanie z narzędzia reklamowego Google Ads ma bardzo duży sens i chyba nikt nie ma co do tego wątpliwości. Wiele będzie jednak zależało od tego, w jaki sposób stworzy się kampanię reklamową i kto się za to zabierze. Najlepiej posiadać w tym zakresie jakieś doświadczenie. Google oferuje wszystkim inwestorom dostęp do bardzo szerokiej grupy odbiorców. Praktycznie każdy raz dziennie szuka czegoś za pomocą wyszukiwarki Google. Może to być np. poszukiwanie jakichś towarów oraz usług, w tym celu w wyszukiwarkę wpisuje się konkretne zapytania. Jeśli reklamodawca wstrzeli się w te zapytania ze swoimi słowami kluczowymi, obok wyników wyszukiwania internautom będzie wyświetlała się reklama inwestora. Sieć reklamowa Google oferuje zainteresowanym możliwość skorzystania z różnorodnych banerów, a więc każdy może dostosować to do swoich potrzeb.

Korzystanie z Google Ads niesie za sobą ogrom zalet, ponieważ:

  • podnosi świadomość marki,
  • zaprasza potencjalnych klientów do współpracy,
  • pomaga zarabiać.

Jeśli ktoś chce osiągnąć obrane cele marketingowe, nie mógł trafić lepiej, więc jak widać wyraźnie warto przetestować swoje siły i zdecydować się na wypróbowanie Google Ads. Zyskuje się dostęp do ogromnej publiczności, a także gwarancję równych warunków działania. Nikt nie stoi na wyższej pozycji, każdy reklamodawca traktowany jest tak samo.

Facebook Ads – największe zalety

Narzędzie reklamowe Facebook Ads również ma wiele różnych zalet. To szansa na dotarcie do globalnej publiczności. Facebook wśród portali społecznościowych nie ma żadnego rywala, jeśli chodzi o skuteczne dotarcie ze swoją reklamą do potencjalnych odbiorców. Warto przekonać się o tym samodzielnie. Wiadomości reklamowe mogą być dopasowane do różnych użytkowników Facebooka, ponieważ ci dzielą się na portalu wszystkimi swoimi przeżyciami, zainteresowaniami, działalnością zawodową, itd. Nie będzie więc problemów ze stworzeniem odpowiedniej kampanii reklamowej na Facebooku, która po pewnym czasie przyniesie zainteresowanym duże zarobki.

Reklamodawcy mogą skorzystać ze specjalnych funkcji, aby zdobywać informacje o konkretnych odbiorcach i tworzyć z tego bazy danych, które potem przesyłane są do Facebooka. Przechodzi to przez specjalne filtrowanie, aby dana reklama była idealnie dopasowana pod konkretnego odbiorcę. Tym samym zadowolone są obie strony, ponieważ reklama zostanie zauważona, a odbiorca znajdzie to, na czym mu zależało i nie spędzi na poszukiwaniach całego dnia. Reklamy mogą być kierowane do starych, jak i nowych klientów, a więc istnieje możliwość szybkiego podwojenia dotychczasowych współpracowników. Facebook Ads działa bardzo korzystnie, więc wystarczy zaangażować się w ten proces reklamowy i czerpać z tego spore profity finansowe.

Na którą opcję się zdecydować?

Jak już zostało wspomniane na wstępie ostateczna decyzja nigdy nie będzie prosta, ale reklamodawcy muszą wiedzieć jedno, nie muszą wybierać jednego konkretnego narzędzia. Google Ads oraz Facebook Ads mogą działać ze sobą w porozumieniu. Takich narzędzi nie trzeba stawiać naprzeciw siebie. Warto wykorzystać zarówno płatne wyszukiwanie, jak i płatne usługi społecznościowe, dzięki czemu stworzy się idealną strategię marketingową dla każdej osoby oraz firmy. Przetestowanie tych działań na pewno potwierdzi taką tezę, chociaż w niektórych przypadkach będzie to dość czasochłonne, więc tworzenie odpowiednich kampanii reklamowych z pomocą tych narzędzi można powierzyć profesjonalnym agencjom, które świetnie się na tym znają i zajmują się tym od lat. Skorzystanie z obu możliwości doprowadzi do tego, że otrzyma się maksymalny zwrot z inwestycji reklamowej, zyska się nowych klientów, ale też większe przychody i rozwój dla własnej firmy. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby otworzyć się na nowe działania i wypróbować to, co reklamodawcom daje współczesna technologia.