Jednym z najważniejszych czynników, który ma przekonać klienta do zakupu produktu jest jego opis, dlatego trzeba się tym zająć profesjonalnie. Niektóre sklepy internetowe bazują wyłącznie na tych opisach, które dostarczają im producenci. Warto jednak zdecydować się na kreatywne podejście do sprawy, wliczając w to także potrzeby konkretnych odbiorców. Niektóre opisy, które dostarczane są przez producentów mogą pojawiać się także na innych stronach, więc z pewnością taki opis z biegiem czasu przestanie być dla odbiorcy atrakcyjny.

Tworzenie opisów produktów – jak się za to zabrać?

Dobrej jakości opis produktu pozwoli odpowiednio wypromować oferowane produkty w wyszukiwarce internetowej. Z racji tego warto zadbać o to, aby opisy były:

  • tworzone własnoręcznie,
  • unikalne,
  • kreatywne,
  • zachęcające do zakupu.

Takie podejście do sprawy doprowadzi do tego, że opisy znacznie wyróżnią się na tle konkurencji. To bardzo istotne, ponieważ obecnie konkurencja na rynku internetowym jest duża i trzeba zdobywać przewagę nad innymi sklepami. Jeśli ktoś nie czuje się na siłach, aby samodzielnie zabrać się za stworzenie takich opisów, może zdecydować się na zlecenie takiego zadania fachowcom.

Budowa odpowiedniego opisu produktu oraz zawarcie w nim słów kluczowych

Opis produktu powinien mieć optymalną budowę. Ważne jest to, aby zdawać sobie sprawę z sytuacji z tego, że treści, które można znaleźć w Internecie zazwyczaj nie są czytane od samego początku aż do końca. Tak samo będzie w przypadku opisów produktów, zwłaszcza tych nieco dłuższych. Warto zadbać więc o wszystkie możliwe detale, aby opis był jak najbardziej atrakcyjny i zachęcający do przeczytania. To połowa sukcesu. Godne uwagi są takie rzeczy jak:

  • odpowiedni krój opisu,
  • wielkość fontu,
  • długość pojedynczych zdań (powinny być krótkie, lecz treściwe),
  • odstępy pomiędzy liniami,
  • tworzenie akapitów,
  • pogrubienie najważniejszych fragmentów opisu lub zastosowanie kursywy,
  • wypunktowanie,
  • tworzenie nagłówków (przy długich opisach, np. H2, H3).

Jeśli ktoś podejdzie do sprawy fachowo może mieć pewność, że jego opis produktu przyjmie się wśród społeczności internetowej bardzo przychylnie. Warto więc nad nimi popracować i zwiększyć swoje szanse na sprzedaż konkretnych produktów oraz zyskanie przewagi nad swoją konkurencją, niezależnie od wybranej branży.

Kolejną kwestią, na którą należy zwrócić uwagę są oczywiście słowa kluczowe. Warto robić to z umiarem, ponieważ nikt nie lubi czytać w Internecie treści, które przepełnione są wyłącznie słowami kluczowymi. Odrzuca się je na samym wstępie. Słowa kluczowe muszą brzmieć jak najbardziej naturalnie i należy je wplatać w treść niezwykle starannie. Dobrym rozwiązaniem będzie stosowanie słów kluczowych z tzw. długimi ogonami. Słowa kluczowe mogą być też formatowane, tworząc przy tym anchor linku wewnętrznego.

Skupienie się na potrzebach klientów

Opisy nad którymi pracują właściciele sklepów internetowych powinny być nie tylko profesjonalne, ale też schludne. Dzięki temu praktycznie każda osoba, która pojawi się na stronie internetowej sklepu zdecyduje się na nie spojrzeć. Zainteresowani muszą skupić się na potrzebach swoich klientów, dopasowując do nich konkretny opis. Nie można bazować jedynie na technicznych informacjach, które zostaną napisane w specjalistycznym żargonie. Takie opisy nie spotkają się z pozytywną recenzją ze strony internautów. Opisy muszą być czytelne, przejrzyste oraz jak najbardziej zrozumiałe. Czytelnicy muszą wynieść z nich wiedzę o danym produkcie, która pomoże podjąć im ostateczną decyzję, co do tego, czy mają zainwestować w ten produkt.

Osoby tworzące opisy produktów powinny skupić się na wymienieniu najmocniejszych stron produktu. Zazwyczaj mają one wiele zalet i trzeba to ubrać w „ładne słowa”. Najważniejsze jest to, aby nie powielać opisów, które są dostępne na innych stronach internetowych, ponieważ wielu internautów może to po prostu zrazić i szybko opuszczą witrynę danego sklepu internetowego.

Jak zainteresować klienta oferowanym produktem?

Zainteresowanie klienta oferowanym produktem to bardzo ważna sprawa, jednak osoby początkujące zazwyczaj nie za bardzo wiedzą, jak mają to zrobić. Warto skupić się na kilku podstawowych zasadach:

  • dodać do produktu oceny oraz opinie innych klientów – ludzie bardzo często wchodzą na opis konkretnego produktu i szukają opinii innych użytkowników, dorzucając do tego oceny. Jeśli jakiś produkt będzie miał wysoką ocenę, wtedy z pewnością zyska na wartości i spodoba się wielu odbiorcom. Oczywiście opinie klientów powinny być jak najbardziej naturalne,
  • najważniejsze informacje o produkcie (w tym jego zalety), powinny znaleźć się w początkowych 20 procentach opisu. Jeśli ktoś nie dostosuje się do tej zasady, może mieć pewność, że jego produkty nie będą cieszyć się zbyt dużym uznaniem ze strony internautów.

Widać wyraźnie, że na opisach produktu i na marketingu internetowym trzeba się znać, lecz ta sztuka wymaga czasu. Im dłużej prowadzi się sklep internetowy, tym większe doświadczenie można zyskać.

Kilka słów podsumowania

Warto to sobie wszystko podsumować. Ludzie pracujący nad tworzeniem opisów produktów muszą starać się korzystać z prostego i zrozumiałego dla internautów słownictwa. Ponadto klient powinien być stopniowo wprowadzany w charakterystykę danego produktu. Istotne informacje warto zawrzeć już na początku opisu, ponieważ wtedy zachęci się internautę do przeczytania całości.

Rzeczy powinny być nazywane po imieniu, a w opisach nie mogą znaleźć się żadne kłamstwa. Ubarwianie może się dla właścicieli sklepów internetowych bardzo źle zakończyć, ponieważ w ten sposób internauci zaczną się odwracać od danego sklepu internetowego i straci się swoich klientów oraz zmniejszą się przychody. Należy skupić się jedynie na prawdziwych korzyściach i zaletach. Wątpliwości klientów powinno się rozwiewać już na wstępie. W opisach produktów można spróbować zbudować wizerunek tzw. eksperta. Osoba czytająca opis musi mieć pewność, że człowiek, który go tworzył wiedział o czym pisze. Ostatnią istotną radą jest to, aby tworzyć opisy w sposób obiektywny.