Pozycjonowanie lokalne stron i sklepów

semowcy.pl » Pozycjonowanie lokalne stron i sklepów

Pozycjonowanie lokalne stron i sklepów

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych to zestaw czynności, których celem jest promocja witryny przez organiczne wyniki wyszukiwania. Przeprowadzenie procesów optymalizacyjnych pod tym kątem przekłada się na wyświetlanie naszej strony pod specyficznymi słowami kluczowymi w wyszukiwarce Google. Korzystając z usług pozycjonowania lokalnego sklepów możemy pozyskać nowych klientów, wzbudzić zainteresowanie ofertą, a w dłuższej perspektywie zbudować świadomość swojej marki wśród lojalnych odwiedzających.

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych

Chcąc pozyskać klienta, który jest zdecydowany na zakup produktu lub usługi musimy zadbać nie tylko o to, aby wiedział on o naszej działalności. Istotna jest przede wszystkim jego intencja oraz samodzielne zainteresowanie. Pozycjonowanie lokalne stron internetowych cechuje się bardzo wysokim wskaźnikiem konwersji (stosunkiem liczby wejść na stronę do zrealizowanych transakcji). Dzieje się tak właśnie ze względu na fakt, że lokalny frazy są wykorzystywane przez osoby będące na ostatnich etapach lejka sprzedażowego tj. są gotowi do podjęcia zakupu.

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych jest wykonywane poprzez zastosowanie słów długiego ogona (long-tail). Lokalne słowa kluczowe tego rodzaju mogą mieć różną postać. Najczęściej wykorzystywane są frazy z dopisaną nazwą dzielnicy lub nazwą miasta. W niektórych branżach np. budowlanej czy samochodowej wykorzystuje się słowa o zasięgu wojewódzkim. Oto kilka przykładów: „fryzjer morena”, „fizjoterapeuta katowice”, „galeria handlowa warszawa”, „sklep budowlany pomorskie”. Ważną kwestią jest to, że intencjonalne pozycjonowanie małej firmy na terenie całego kraju może przynieść nam szkody, narażając nas na koszty, a nawet obniżenie pozycji. Użytkownicy wchodzący na stronę kwiaciarni w celu zamówienia kwiatów przez kuriera z Krakowa, raczej nie będą zainteresowani lokalnymi zakupami na terenie Mazowsza.

Pozycjonowanie lokalne nie musi być koniecznie kojarzone z takimi frazami jak powyżej. Użytkownicy wyszukujący usługi z danego miasta, wpisując nawet najzwyklejsze słowo kluczowe, zobaczą listę najbliższych lokali, do których będą mogli się udać w celu realizacji swoich potrzeb. Istotną kwestią w tym przypadku jest to, skąd Google wie z jakiego miejsca pochodzi osoba wyszukująca. Ma to związek z tzw. geolokalizacją, którą użytkownicy dobrowolnie udostępniają. Dzięki niej algorytm dostosowuje wyniki pod konkretny adres IP urządzenia, serwując najtrafniejsze propozycje. Po drodze wykorzystywane są też takie czynniki jak historia przeglądanych stron, dotychczas wyszukiwane frazy czy osobiste preferencje użytkownika.

Pozycjonowanie lokalne sklepów internetowych (e-commerce)

Pozycjonowanie lokalne sklepów internetowych z reguły jest procesem bardziej złożonym niż w przypadku stron wizerunkowych czy małych biznesów. Wykonawca bierze tutaj pod uwagę wszystkie placówki stacjonarne, w których klienci mogą odebrać produkt bądź zrobić zakupy. Główny nacisk i większa część budżetu zostanie rozdysponowana na słowa o intencji komercyjnej, tak aby zmaksymalizować zwrot inwestycji z pozycjonowania. W e-commerce (sklepach internetowych), mamy do czynienia z produktem dostępnym na zamówienie, do odbioru osobistego bądź promocją produktu dostępnego „na miejscu”. Aby nie stracić żadnego wartościowego klienta, pozycjonowanie lokalne sklepów internetowych poleca łączyć się ze zwykłym – krajowym lub globalnym. Potencjalnym klientom umożliwi to odnalezienie naszego biznesu niezależnie od tego co wpiszą w wyszukiwarkę.

Jakie działania są prowadzone w ramach pozycjonowania lokalnego?

Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań musimy zadbać o posiadanie fizycznego adresu na terenie danego miasta. Wszystkie dostępne adresy powinny być wpisane na stronie, aby wyszukiwarka mogła skorelować je z fizyczną lokalizacją, dodając placówki do dedykowanych map oraz usługi „Google moja firma”. Kolejnym krokiem będzie dodanie tagów danych strukturalnych (schema). Google zostanie w ten sposób poinformowane o tym, co tak naprawdę znalazło się na danych podstronach – dane kontaktowe, adres czy informacje o usługach, produktach itd. Po dodaniu i zoptymalizowaniu podstron, czas na najważniejszy krok – napisanie treści bogatej we wspomniane lokalne frazy. Nasycenie tekstu odpowiednimi słowami kluczowymi, dodanie meta-tagów oraz napisanie przystępnych tytułów da nam pewność, że zarówno wyszukiwarka, jak i użytkownik będą usatysfakcjonowani po wejściu na stronę.

Aby zmaksymalizować efekty możemy zdecydować się na dodatkowe wsparcie kampanii lokalnej. Wyszukiwarka Google pozycjonuje naszą stronę tym wyżej, im więcej sygnałów o wysokiej wartości jej damy. Możemy to zrobić na kilka sposobów, jednak do najpopularniejszych zalicza się link-building, czyli budowanie linków na potrzeby pozycjonowania. Linki, czyli klikalny tekst odsyłający do strony, przy odpowiednich staraniach, da się uzyskać praktycznie wszędzie. W takim sposobie promocji niezbędna jest regularność. Tworzenie treści z nowymi linkami do podstron w naszym serwisie musi odbywać się cały czas. Początkowo najlepiej postawić na obecność strony w internetowych katalogach, na forach oraz w wizytówkach internetowych (NAP). Z czasem możemy postarać się o zbudowanie sieci zaprzyjaźnionych kontaktów, które pomogą nam w pozyskaniu treści na zewnętrznych blogach. Częstym sposobem na pozycjonowanie lokalne jest promocja właśnie przez działania content marketingowe – uświadomienie użytkowników o wysokim poziomie świadczonych usług i tym samym okazjonalne zachęcenie do zrobienia zakupów.

Pamiętaj! Pozycjonowanie lokalne wymaga takiej samej odpowiedzialności jak tradycyjne – na cały kraj. Powierzaj je więc osobom, które zadbają o to, aby zostało wykonane w sposób naturalny aniżeli opierało się na sztucznie generowanych linkach czy spamowaniu słowami kluczowymi. Da to pewność, że moderatorzy wyszukiwarki Google nie zdecydują się nałożyć kary, dzięki czemu strona będzie widnieć wysoko przez cały czas. Warto korzystać z usług wyłącznie sprawdzonych firm, bo odwołanie się od penalizacji to nierzadko koszt nawet kilku tysięcy złotych.

Nasza oferta

Chcesz powierzyć nam swój projekt?

Wyślij nam wiadomość e-mail lub zadzwoń do nas pod numer  +48 534 191 551