Pozycjonowanie sklepów internetowych

semowcy.pl » Pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepów internetowych

W obecnych czasach zakupy w Internecie stają się coraz popularniejsze. Aby osiągać zyski ze sprzedaży na pożądanym poziomie, strona internetowa musi mieć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. O sukcesie decydują także jakość oferowanych produktów jak i budowa strony internetowej. Pozycjonowanie jest nieodzownym elementem promowania sklepu internetowego. Sprawdź, dlaczego warto skorzystać z naszych usług w tym zakresie.

Czym jest SEO dla sklepu internetowego?

Pozycjonowanie sklepów internetowych, inaczej SEO (Search Engine Optimalisation), to działania marketingowe mające na celu zwiększenie możliwości wyświetlania się strony wśród pierwszych wyników wyszukiwarki Google. Im lepsze pozycjonowanie, tym wyższa pozycja strony, większy ruch użytkowników i w efekcie lepsza sprzedaż. Najlepsze pozycjonowanie zapewni stronie widoczność w wynikach organicznych (naturalnych), czyli takich, które nie są dodatkowo reklamowane czy sponsorowane. Wyniki organiczne to te pozycje, które znajdują się zaraz pod linkami, które są odpłatnie zamieszczone na szczycie listy wyszukiwania. Specjaliści zajmujący się SEO są zdania, że niektóre strony internetowe w określonych branżach mają tak wysoką pozycję w ramach naturalnych wyników wyszukiwania, że nie ma możliwości przebicia się ponad witryny konkurencji. Jednak systematyczna praca i odpowiedni dobór słów kluczowych potrafią zdziałać cuda.

Czy można samodzielnie pozycjonować sklep internetowy?

Odpowiedź brzmi: tak. Nie jest to prosta praca, więc w pierwszej kolejności należy przestudiować dostępne formy, zapoznać się z metodami pozycjonowania i określić budżet na nasze działania.

Kluczowe frazy

Najważniejszą kwestią jest odpowiednie dobranie słów kluczowych oraz ich umiejętne umieszczenie w tekstach na stronie. Szukając informacji w wyszukiwarce Google wpisujemy właśnie słowa kluczowe. Wyobraźnia użytkowników Google nie zna granic, jednak dla każdego biznesu możliwe jest dopasowanie fraz i słów, które powiążą naszą firmę lub stronę z powtarzającymi się wpisami w wyszukiwarce. Słowa kluczowe dobiera się również na podstawie treści na stronie docelowej oraz kategorii produktów.

Planer słów kluczowych

Google oferuje ciekawe rozwiązanie, jakim jest planer słów kluczowych. Jego zastosowanie pozwala znaleźć najlepiej pasujące słowa kluczowe dla naszej strony internetowej. Koszty wykupienia słów kluczowych mogą okazać się bardzo wysokie, więc nie warto koncentrować się na ich ilości, ale na jakości. Po wygenerowaniu fraz i otrzymaniu raportu należy przefiltrować wyniki na podstawie takich aspektów, jak lokalizacja geograficzna, język, sieci wyszukiwania (np. You Tube), jak również naszych preferencji (niektóre frazy mogą nie pasować do naszych założeń biznesowych i wizerunku firmy). Otrzymamy także informacje na temat przeciętnej liczby wyszukiwań w okresie miesiąca, stawkach za słowo kluczowe w modelu CPC (koszt za kliknięcie) czy informacje o konkurencji.

Budżet na pozycjonowanie

Istotną kwestią jest to, na jaki koszt możemy sobie pozwolić w skali miesiąca, ponieważ pozycjonowanie sklepu internetowego nie jest działaniem jednorazowym. Jest to proces wymagający ciągłych nakładów pracy i kapitału. Samodzielne pozycjonowanie jest najmniej kosztowną opcją, jednak wymaga pewnego poziomu znajomości zagadnienia, jak i czasu. Bardzo dobrym rozwiązaniem są konsultacje ze specjalistami SEO, co stanowić będzie dodatkowy koszt, lecz może być bardzo pomocne w znalezieniu rozwiązania niestandardowego problemu. Chętnie pomożemy i podpowiemy, jak zrobić to skutecznie.

Dlaczego warto zlecić pozycjonowanie sklepów internetowych?

Z pewnością jest to wygodne rozwiązanie. Nasi profesjonaliści zajmujący się optymalizacją SEO mają bazę gotowych i sprawdzonych rozwiązań, więc jeśli zależy nam na czasie i skuteczności, z pewnością powinniśmy zlecić promowanie sklepu internetowego. Podejmowane przez nas działania to między innymi audyt SEO, dobór słów kluczowych i optymalizacja. Kolejnym krokiem jest rozpoczęcie pozycjonowania mającego na celu wzrost rentowności sklepu internetowego. Co się z tym wiąże? Odpowiedź brzmi: większa sprzedaż i rosnące zyski.

Audyt witryny internetowej

Można powiedzieć, że jest to wprowadzenie do pozycjonowania. Nasi specjaliści SEO sprawdzają dotychczasową efektywność działań, strukturę strony czy jej warunki techniczne. Poruszanie się po stronie musi być intuicyjne, w przeciwnym wypadku problem w znalezieniu szukanych informacji tylko zniechęci użytkownika do kontynuowania zakupów i powrotu do naszego sklepu w przyszłości. Sprawdzimy, jakie są dostępne rozwiązania i co trzeba w tej kwestii poprawić. Audyt stanowi także analizę obecności strony w mediach społecznościowych takich jak Facebook. Poglądowy audyt możemy przeprowadzić za darmo na niektórych stronach stworzonych na potrzeby pozycjonowania.

Dobór słów kluczowych, optymalizacja i pozycjonowanie organiczne

Kolejnym etapem jest doradztwo w zakresie doboru słów kluczowych oraz optymalizacja fraz kluczowych, struktury witryny oraz tytułów i treści. Jak pisaliśmy wcześniej pozycjonowanie strony w internecie to proces ciągły. Firmy specjalizujące się w pozycjonowaniu przeliczają koszt na podstawie „miesięcznej wyszukiwalności”. Cena obliczana jest na podstawie ilości wyszukiwań miesięcznie, przy czym ten model płatności obowiązuje, jeśli zostanie osiągnięty zamierzony efekt. Niewiele firm oferuje pozycjonowanie na pozycje TOP10, czyli pierwsza strona Google w wynikach organicznych.

A może pozycjonowanie przez specjalistów i Google Ads (dawniej Google AdWords)?

Nie są to dwie wykluczające się możliwości. Pozycjonowanie przez firmę oraz zastosowanie reklamy Google Ads w niektórych branżach może przynieść duże korzyści i wspomóc promowanie sklepu internetowego. Kampanie Google Ads są skuteczne dla firm, które działają w niszy rynkowej. Reklamowane linki mogą zajmować pierwsze 4 miejsca nad naturalnymi wynikami wyszukiwania. Jest to dobry sposób dla firm nastawionych na szybki zwrot zainwestowanych w reklamę środków. Odzyskane środki możemy przeznaczać na systematyczne pozycjonowanie sklepu internetowego. Jest to proces, który przyniesie pierwsze wyniki najwcześniej po 3 miesiącach, optymalnie po 5-6 miesiącach, więc trzeba dużo pracy i cierpliwości, lecz z pewnością jest to działanie opłacalne. Wyobraźmy sobie potencjalne zyski ze sprzedaży, jeśli nasz sklep internetowy będzie zajmował wysoką pozycję zarówno dzięki linkom sponsorowanym, jak i w wyniku wyszukiwania organicznego. Zyskujemy nie tylko możliwość pozyskania klientów, którzy z wygodny wybierają pierwsze wyszukane wyniki, ale także tych, którzy zwracają uwagę na wartość promowanej kampanii.

Nasza oferta

Chcesz powierzyć nam swój projekt?

Wyślij nam wiadomość e-mail lub zadzwoń do nas pod numer  +48 534 191 551