Pozycjonowanie strony firmowej

semowcy.pl » Pozycjonowanie strony firmowej

Pozycjonowanie strony firmowej


W obecnych czasach ciężko znaleźć przedsiębiorcę, który nie prowadziłby strony internetowej związanej z działalnością firmy. Mając na uwadze ten fakt, jak również to, że konkurencja na rynku jest dość spora, warto zastanowić się nad możliwością promowania strony firmowej na przykład za pomocą pozycjonowania. 

 

Czym jest pozycjonowanie strony firmowej?

 

Pozycjonowanie strony to nic innego, jak szereg różnych działań, dzięki którym strona internetowa jest w stanie osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Proces pozycjonowania strony jest niezbędny, aby zdobyć większe grono klientów, a co za tym idzie, zarobić więcej pieniędzy oferując swoje usługi, bądź produkty. Należy zaznaczyć bowiem, że oferując nawet najwyższej jakości usługi lub produkty, ale nie korzystając z pozycjonowania strony firmowej, firma nie będzie prosperowała dobrze w takim stopniu, w jakim byśmy tego chcieli. Pozycjonowanie polega na tym, że po wpisaniu danego hasła przez użytkownika np. „fryzjer Warszawa” albo „odzież ciążowa Kraków”, strona pozycjonowana pojawi się w wynikach wyszukiwania optymalnie, jako pierwsza z trzech. Pozycjonowanie można podzielić na szerokie, lokalne oraz long tail. Pozycjonowanie szerokie odpowiada za wykorzystanie całego potencjału serwisu. Lokalne z kolei charakteryzuje się promowaniem określonych fraz, które są związane z daną lokalizacją, a pozycjonowanie long tail charakteryzuje się wykorzystywaniem strategii ze szczegółowymi i długimi frazami. Dzięki pozycjonowaniu fraz każdy przedsiębiorca będzie miał pewność, że oferowane przez niego usługi, bądź produkty trafią wyłącznie do osób nimi rzeczywiście zainteresowanych. Zapewne każdy z nas z doświadczenia wie, że strony, które znajdują się poniżej listy nie są zbyt często i chętnie odwiedzane przez internautów, gdyż nie budzą w nich dużego zaufania. Należy pamiętać, iż pozycjonowanie strony firmowej daje wielkie możliwości dla przedsiębiorcy. Niezależnie od tego, czy prowadzona działalność jest mała, czy większa. Bowiem dobrze przeprowadzona promocja powoduje, że efekty są długofalowe. 

Dlaczego pozycjonowanie strony firmowej jest aż tak bardzo ważne?


Otóż, jak zostało powyżej wspomniane, dzięki pozycjonowaniu strony firmowej przedsiębiorca ma zapewnioną wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie – większy zasięg i większe zarobki, ale także ma przewagę nad konkurencją oraz szansę na zwiększenie rozpoznawalności swojej marki. Odpowiednie promowanie strony firmowej daje możliwość dotarcia do setek potencjalnych klientów w krótkim czasie. Pozycjonowanie strony przynosi także korzyści wizerunkowo-reklamowe. Gdyż konsumenci postrzegają wtedy daną firmę, jako bardziej wartościową.

Dlaczego warto korzystać z pomocy agencji?


Dzięki korzystaniu z pomocy agencji, specjalizującej się w tym zakresie, przedsiębiorca ma pewność, że pozycjonowanie okaże się efektywne, jak również dobór rozwiązań będzie optymalnie dostosowane do danej strony. Oprócz tego każdy klient ma zapewnione bezpieczeństwo, indywidualne podejście, jak również opracowanie unikalnej strategii, która będzie miała wpływ na rozwój firmy. 

 

Na jakiej zasadzie ustalana jest kolejność wyświetlanych stron w wyszukiwarce?

Do czynników wpływających na to zjawisko należy zaliczyć przede wszystkim jakość treści występującej na stronie, poprawność pisowni, URL oraz tytuł strony, jak również aktualności treści. 

Jak wygląda proces pozycjonowania strony firmowej?

Przede wszystkim należy zaznaczyć, że szereg działań wpływających na pozycjonowanie strony firmowej dzieli się na dwie grupy. Pierwszą z nich jest praca on-page, z kolei drugą – praca off-page. Jeżeli chodzi o pracę on-page to charakteryzuje się ona działaniami technicznymi, które podejmowane są bezpośrednio na stronie promowanej firmy. Z kolei praca off-page charakteryzuje się działaniami, które mają na celu zwiększenie popularności strony w internecie. Z kolei do strategicznych aspektów należy zaliczyć optymalizację, link building, a także content marketing.

Jeżeli chodzi o optymalizację to jest  dostosowanie treści strony, kodu oraz grafiki na stronie internetowej. Inaczej mówiąc, polega ona na lepszym dostosowaniu strony do konkretnych potrzeb. Proces optymalizacji jest dość złożony, w związku z tym nie jest on jednorazowym działaniem.

Natomiast link building polega na zwiększeniu liczby linków przychodzących do danej strony. Linki takie z kolei mają na celu przeniesienie mocy strony źródłowej na stronę docelową. Linki określane są także, jako hiperłącza. Są nimi wszystkie elementy w obrębie strony, dzięki którym następuje przenoszenie nas w inne miejsce. Linki dzielą się na: wewnętrzne i zewnętrzne. Linki wewnętrzne charakteryzują się tym, że prowadzą one do podstron na naszej stronie internetowej, z kolei zewnętrzne charakteryzują się tym, że prowadzą do innych stron WWW. 

Z kolei content marketing jest to nic innego, jak tworzenie wartościowych treści, które w odpowiedni sposób będą odpowiadać na potrzeby klientów. Content marketing może składać się z różnorodnych środkach przekazu, jak również może towarzyszyć na każdym etapie zakupowym. Działanie to powinno służyć użytecznej oraz potrzebnej informacji. 

Tak więc podsumowując, do pierwszego etapu pozycjonowania należy zaliczyć kwestię optymalizacji technicznej strony firmowej, natomiast do drugiego etapu zalicza się optymalizację zawartości danej strony. Optymalizacja jest konieczna do skutecznego pozycjonowania strony internetowej. Bowiem dzięki niej nie będzie potrzeby obawiania się konkurencji. Dzięki działaniom podjętym przez off-page można uzyskać nawet czterokrotnie większą widoczność na ponad tysiąc wpisywanych haseł. 

 

Nasza oferta

Chcesz powierzyć nam swój projekt?

Wyślij nam wiadomość e-mail lub zadzwoń do nas pod numer  +48 534 191 551