Reklama w internecie

Potencjał drzemiący w reklamie przez internet

Pojęcie reklama w Internecie obejmuje wszystkie rodzaje działań marketingowych polegających na dotarciu do potencjalnych klientów za pośrednictwem Internetu. Mogą to być między innymi komunikaty wyświetlane internautom przeglądającym strony internetowe, oferty przesyłane za pomocą poczty elektronicznej lub bardziej zaawansowane formy marketingu, takie jak prowadzenie bloga firmowego.

Kampanie Google Ads (dawniej Google Adwords)

Reklamowanie się za pomocą Google Ads to skorzystanie z oferty Google, czyli najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej na świecie. Oczywistą zaletą takiego rozwiązania jest ogromny możliwy zasięg takiej reklamy obejmujący samą wyszukiwarkę oraz jej strony partnerskie. Zgodnie z zasadami skutecznej reklamy internetowej przed rozpoczęciem kampanii reklamowej określa się lokalizację jej odbiorców, ich wiek i inne cechy demograficzne oraz typ urządzeń, na jakich ma być wyświetlana.

Reklama na Facebooku

Facebook Ads to z kolei oferta najpopularniejszego portalu społecznościowego na świecie, który tylko w Polsce ma 16 milionów aktywnych użytkowników. Oprócz ogromnej liczby potencjalnych klientów jest to ciekawe rozwiązanie ze względu na możliwość rozwoju społeczności skupionej wokół firmy. Facebook umożliwia bowiem reklamowanie nie tylko strony internetowej, ale również firmowego fanpage’a lub nawet poszczególnych postów. Reklamy wyświetlane za pomocą Facebook Ads również mogą być skierowane do konkretnego odbiorcy.

E-mail marketing

Marketing usług i produktów prowadzony za pośrednictwem poczty elektronicznej jest jednym z najstarszych sposobów reklamy w Internecie. Jednak ciągle jest skuteczny i powszechnie używany. Jest to prosta i stosunkowo tania metoda. Najlepszym sposobem budowy bazy adresów e-mail jest danie osobom odwiedzającym stronę internetową opcji subskrypcji newslettera. Dzięki temu wiadomości będą otrzymywać tylko osoby nimi zainteresowane. Przełoży się to na wysoki współczynnik konwersji, czyli procenta odbiorców wiadomości, który odwiedzą daną witrynę lub zdecydują się skorzystać z otrzymanej oferty.

Content marketing

Content marketing to rodzaj marketingu mocno odróżniający się od pozostałych. Nie jest on prostą zachętą do kupna danego produktu lub usługi, ale sposobem na budowanie długoterminowych relacji z klientami. Odbywa się to za pomocą publikowanych w internecie treści, na przykład na blogu firmowym lub w specjalnym dziale na stronie internetowej. Nie są one reklamami, ale praktycznymi informacjami dotyczącymi danej branży, które są przydatne dla czytelników. W ten sposób firma buduje wśród potencjalnych klientów świadomość marki i pozytywne skojarzenia z nią związane.

Marketing internetowy jest najszybciej rozwijającą się formą reklamy. Jego największymi zaletami są: możliwość dotarcia do bardzo dużej liczby osób w krótkim czasie i znacznie niższe ceny niż w przypadku tradycyjnych form reklamy. Dodatkowo treści mogą zostać wyświetlone tylko klientom zainteresowanym daną dziedziną. Dlatego coraz więcej firm, także tych działających w bardzo tradycyjnych branżach dostrzega jego potencjał i uwzględnia go w swoich planach marketingowych.

 

Chcesz powierzyć nam swój projekt?

Wyślij nam wiadomość e-mail lub zadzwoń do nas pod numer  +48 534 191 551